Autá

Tu môžete napísať viac o tejto sekcii.

Volkswagen Touran

olkswagen Touran, ako prvé MPV značky v nižšej strednej triede, má za sebou neuveriteľných dvanásť rokov kariéry. Za ten čas sa automobilke podarilo umiestniť na trhu 1,9 milióna kusov. A to nehovoríme o jeho praktickom súrodencovi s názvom Caddy. Teraz prichádza čas na striedanie stráží. Hoci Volkswagen o novom Tourane, ktorý sa práve v týchto dňoch predstavuje v Ženeve, hovorí ako o tretej generácii, celkom tak to nie je. Touran II z roku 2011 bol totiž len zásadne modernizovanou verziou prvej generácie. Až dnes tu teda máme nový Touran, a to doslova od podlahy.

Postavili ho na modulárnej platforme MQB, ktorá sa podpísala na znížení hmotnosti až o 62 kg. Pritom je jeho karoséria, využívajúca väčší podiel vysokopevnostnej ocele, až o 25 % tuhšia a dokonca väčšia. Touran medzigeneračne narástol do dĺžky o 130 mm (4 527 mm) a do šírky o 41 mm (1 814 mm). Len na výške ich šesť ubudlo. Zväčšil sa aj rázvor náprav, a to o zásadných 113 mm (2 791). Práve veľkorysejšie rozmery ho jasne stavajú nad súčasný Golf Sportsvan. Hoci dizajnom nemajú k sebe až tak ďaleko. Aj Touran nesie typický rukopis Klausa Bischoffa bez akýchkoľvek extravagancií. Prednosť dostali skôr evolučné línie, čo pripúšťa sama automobilka.

Mazda RX7

Mazda RX-7 je športový automobil, ktorý v rokoch 1978 až 2002 vyrábala japonská automobilka Mazda. Pôvodná Mazda RX-7 bola vybavená dvojrotorovýmWankelovým motorom s objemom 1146 cm³ a športovým usporiadaním s motorom za prednou nápravou a zadným náhonom. RX-7 bola priamym nástupcom modeluRX-3 (obe boli v Japonsku predávané ako Savanna) a následne nahradila všetky ostatné Mazdy s rotačným motorom okrem modelu Cosmo.

RX-7 sa päťkrát dostala do zoznamu 10Best časopisu Car and Driver. Celkovo sa vyrobilo 811 634 kusov.

Mitsubishi lancer evo

Mitsubishi Lancer Evolution (často tiež iba Lancer Evo či Evo) je športový derivát vozidla Mitsubishi Lancer vo verzii sedan, vyrábaný automobilkou Mitsubishi Motors. Dnes sa vyrába už desiata generácia tohto vozidla. Spoločným znakom všetkých vozidiel Mitsubishi Lancer Evolution je motor so zdvihovým objemom 2 litre prepĺňaný turbodúchadlom a pohon 4x4.

Vozidlo bolo pôvodne určené len pre japonský trh, ale prostredníctvom predajných sietí Ralliart vo Veľkej Británii a iných európskych krajinách je v Európe dostupný od roku 1998. Automobilka Mitsubishi sa rozhodla pre vývoz ôsmej generácie Lanceru Evolution do USA v roku 2003 po tom, čo sa osvedčil úspech automobilky Subaru, ktorá vtedy ponúkla na americký trh priameho konkurenta Imprezu WRX.